Dit zijn dé cadeautrends
van Zakelijk Nederland

Top 5 Zakelijke cadeautrends

Wat geef je een medewerker, relatie of vrijwilliger nou als zakelijk cadeau? Denk aan een cadeau voor een verjaardag, jubileum, afscheid of als bedankje. Of misschien zoek je wel een origineel relatiegeschenk? Thema's zoals duurzaamheid en personalisatie zijn tegenwoordig niet meer weg te denken tijdens de zoektocht naar hét perfecte zakelijke cadeau. Met deze 5 cadeautrends van Zakelijk Nederland zit jij tijdens het volgende geefmoment hoe dan ook goed.
Laat je inspireren en lees snel verder.

1. Personaliseer je cadeau

Het gepersonaliseerde cadeau is ook dit jaar weer razend populair. Van feestelijke brievenbus geschenken met bedrijfslogo tot een zelfontworpen cadeaukaart, fles wijn of bedrukte Parker pen. Met een gepersonaliseerd cadeau geef jij jouw medewerkers of relaties een origineel en uniek cadeau. Je geeft een cadeau immers niet zomaar.

Of je nou een langdurige relatie wilt verrassen, jouw klanten iets extra's wilt geven of je eigen medewerkers wilt bedanken, met een gepersonaliseerd cadeau zit jij hoe dan ook goed.

Om het helemaal af te maken raden we je aan altijd een persoonlijk kaartje bij jouw cadeau te doen. Gegarandeerd dat er nog lang gesproken gaat worden over jullie geschenk.

2. Geef een belevenis cadeau

Een bos bloemen, het jaarlijkse luxe kerstpakket, een fles wijn of volledig op maat gemaakte chocolade. De jaarlijkse clichés zijn niet meer weg te denken in de cadeauwereld. En hoewel deze cadeaus het natuurlijk hartstikke goed doen, is het ook wel eens leuk om iets totaal anders te geven.

Een van dé cadeautrends van dit jaar is het geven van een echte belevenis. En dan denk je vast, met welke belevenis kan ik mijn medewerker, relatie of klant nou echt verrassen? Onze cadeau-expert zet een aantal ideeën voor je op een rij:

• Een dagje sauna of uitgebreid 3-gangen diner;
  • Een dagje uit naar de Efteling, museum of pretpark;
  • Een hotelovernachting aan zee;
  • Een dagje met het gezin of kleinkinderen naar de dierentuin.

Of bekijk een van deze andere leuke uitjes en belevenissen.

3. Duurzaam cadeau

Duurzaamheid blijft ook in 2023 een belangrijk speerpunt en is dus ook echt een cadeautrend voor dit jaar. Niet alleen voor bedrijven speelt duurzaam ondernemen een grote rol, ook de consument wordt zich steeds bewuster van duurzame en verantwoordelijke producten.

Verras jouw medewerkers met een duurzaam cadeau en vergeet je vooral niet te verdiepen in bijvoorbeeld:

• Duurzame materialen;
  • Plasticvrije producten;
  • Milieuvriendelijke cadeauverpakkingen;
  • De CO2 uitstoot van een product.

4. Digitale cadeaus

Over duurzame cadeaus gesproken, digitale cadeaus zijn het tegenwoordig helemaal. Zo hoef je je geen zorgen te maken over een extra verpakking of envelop en dat betekent: minder afval. Digitale cadeaus zijn helemaal hip en ook nog eens 100% duurzaam.

Kies bij de aankoop van een zakelijk cadeau bijvoorbeeld voor een digitale cadeaukaart. Zo kiest de ontvanger zelf waar(aan) hij of zij het online cadeau wil besteden. Natuurllijk personaliseer jij dit online cadeau gemakkelijk met een persoonlijk kaartje of afbeelding (met logo) van het bedrijf.

Inspiratie nodig? Bekijk dan eens dit digitale cadeau.

5. Geef aan een goed doel

Er zijn tegenwoordig zoveel mooie goede doelen die je kunt steunen. Hoe fijn is het dan om een cadeau te geven waarmee de ontvanger óók een goed doel kan steunen.

Zo geef je niet alleen je medewerkers een cadeau, maar bied je ze ook de mogelijkheid om het cadeau aan een goed doel te besteden. En geeft de ontvanger zijn of haar cadeau toch liever aan iets anders uit? Dan kan dat natuurlijk ook.

"Ik had vorig jaar nog een cadeaukaart liggen en zag dat ik deze aan Stichting Jarige Job kon doneren. Ontzettend fijn, heb ik direct gedaan", aldus Mariska.

Op de hoogte blijven van de laatste cadeautrends of leuke geefmomenten op het werk?
Schrijf je dan in voor de VVV CadeauKalender en mis geen kans meer om jouw medewerkers te verrassen.