Veelgestelde vragen over saldo checken

Hieronder vind je veelgestelde vragen rondom het saldo checken van jouw VVV Cadeaukaart. Staat jouw vraag er niet tussen? Chat dan 24/7 met onze virtuele assistent Viv.

Er is een transactie gedaan met mijn VVV Cadeaukaart die niet bekend voorkomt, wat moet ik nu doen?

Vervelend dat het saldo van je kaart is verdwenen. Indien er sprake is van een onverwachte transactie, die niet door jou is gedaan, dan raden we je contact op te nemen met onze klantenservice, zij kunnen dit voor je nakjiken. Neem contact op via het contactformulier.

Waarom wordt er na 3 jaar een jaarlijkse beheervergoeding van € 6,- van mijn cadeaukaart afgeschreven?

Onze cadeaukaarten zijn minimaal drie jaar geldig. Drie jaar na aankoop wordt er jaarlijks een beheervergoeding van € 6,- in mindering gebracht op het resterende saldo. Ons advies is dan ook om jouw cadeaukaart zo snel mogelijk uit te geven, zodat je het saldo volledig kan besteden. Lees hier waarom we gebruikmaken van een beheervergoeding.

Mijn cadeaukaart werkt niet. En nu?

Vervelend dat jouw cadeaukaart niet werkt. Is de kaart geactiveerd en staat er saldo op je kaart (check je saldo dan hier bovenaan de pagina)? Zo ja, dan is de kaart mogelijk beschadigd. Stuur ons dan een foto van de achterkant van de kaart via het contactformulier.

Ik probeerde een bestelling te doen maar de transactie werd afgebroken. Nu is het saldo op mijn kaart weg. Wat nu?

Bij een afgebroken bestelling wordt het saldo wegens veiligheidsredenen tijdelijk geblokkeerd. Check je dan je saldo, dan lijkt de kaart leeg. Het saldo wordt binnen 24 uur weer vrijgegeven. In het weekend en op feestdagen kan het een dag langer duren. Is de bestelling alsnog afgerond tijdens een foutmelding? Wacht dan een uur op de bevestigingsmail om een dubbele bestelling te voorkomen. Neem bij onduidelijkheden altijd eerst contact op met de klantenservice van de betreffende webshop.

Ik krijg een foutmelding bij het saldo checken van mijn cadeaukaart. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat dit is gebeurd. Heb je onderstaande punten al doorlopen?

  • Controleer of je het juiste 19-cijferige kaartnummer hebt genoteerd. Deze vind je op de achterkant van de cadeaukaart.
  • Controleer of je de PIN (6 cijfers) goed genoteerd hebt.

Heb je bovenstaande genoteerd en lukt het nog steeds niet? Mijn collega's van de klantenservice helpen je graag verder.

Stuur ons via het contactformulier een foto van de achterkant van de cadeaukaart en een schermafbeelding van de foutmelding, dan helpen we je snel verder!

Ik kreeg tijdens het omzetten een foutmelding te zien en het saldo is van mijn kaart afgeschreven. En nu?

Soms gaat een transactie ondanks de foutmelding toch goed. Je kunt het beste even wachten. Als de transactie goed is gegaan, ontvang je hier per e-mail een bevestiging van en wordt de nieuwe cadeaucode naar je gemaild.

Ik heb een cadeaukaart gekocht via bijvoorbeeld Marktplaats, maar er staat geen saldo op de kaart die ik ontvangen heb. Wat nu?

Koop je de cadeaukaart niet via een officieel verkooppunt, dan aanvaarden wij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid. Zoek een officieel verkooppunt.

Wat betekent 100% saldo garantie?

100% saldogarantie betekent dat het uitstaande saldo op de VVV cadeaukaart/VVV Cadeaukaart (Digitaal) gegarandeerd is. Dit komt omdat de VVV cadeaukaarten een van de weinige cadeaukaarten zijn waarvan de uitgever wordt gezien als elektronisch geld en moet voldoen aan hetgeen daarover in de Wft (Wet op het financieel toezicht) vastgelegd is. De uitstaande tegoeden staan geblokkeerd op een Stichting Derdengelden-rekening. Hierop wordt door De Nederlandse Bank toezicht uitgevoerd. Het uitstaande saldo staat dus 100% veilig. Kijk voor meer informatie op de website van Intersolve.eu.

Kan een VVV cadeaukaart opnieuw opgewaardeerd worden?

Het saldo kan niet opnieuw opgewaardeerd worden.