Zo werkt de VVV Cadeauzoeker

Voor onze Cadeauzoeker werken wij samen met een partner. Niet al onze acceptanten hebben hun assortiment aan dit systeem gekoppeld. Daarom kan het zijn dat je voor sommige acceptanten geen enkel resultaat te zien krijgt, of slechts een selectie van het totale assortiment. Ga voor een volledig overzicht van al onze acceptanten naar de VVV Besteedzoeker.

We maken gebruik van dynamische algoritmes die jou helpen een product te vinden die je kan kopen met je VVV Cadeaukaart. Hierbij wordt gekeken naar producten die bij jouw zoekopdracht horen. Vind je een resultaat interessant dan kun je erop klikken voor meer informatie of om doorgestuurd te worden naar de website van het betreffende bestedingspunt.

Bezoek je de Cadeauzoeker dan zijn de producten standaard gerangschikt op de sorteeroptie Relevantie. Deze rangschikking is gebaseerd op een letterlijke overeenkomst tussen je zoekopdracht en producttitel, productomschrijving, winkel, merk, URL en prijs.

Naast de sorteeroptie Relevantie kun je er ook voor kiezen om de resultaten te sorteren op basis van:

  • Populariteit:  de volgorde van de prodcuten is gebaseerd op het zoek- en klikvolume op producten, categorieën of acceptanten binnen onze website VVVCadeaukaarten.nl.
  • Korting: producten met het hoogste kortingspercentage worden eerst getoond.
  • Prijs laag naar hoog: producten met de laagste prijs worden eerst getoond.
  • Prijs hoog naar laag: Producten met de hoogste prijs worden eerst getoond.

Met het filter kun je gebruik maken van voorgeselecteerde categorieën om je zoekopdracht te verfijnen. Deze voorselectie is gebaseerd op thema en populariteit (het gemiddelde zoek- en klikvolume op VVVCadeaukaarten.nl). Je kiest eerst een productcategorie of winkel waarna je verder kunt filteren op merk, prijs, winkels en sale. Bij het klikken op een themacategorie en bij gebruik van het filter worden resultaten standaard gerangschikt op Relevantie. 

Zodra je een zoekopdracht ingeeft zijn de resultaten gebaseerd op een letterlijke overeenkomst tussen je zoekopdracht en de producttitel, -omschrijving, winkel, merk, URL en prijs. Zijn er meerdere resultaten, dan wordt de onderlinge volgorde bepaald op basis van de sortering.  

Zowel de standaard rangschikking als de rangschikking van producten binnen de door jou gekozen zoek-, filter- en sorteeropdrachten kan eveneens worden beïnvloed door algoritmes die commerciële resultaten voorrang geven. Wanneer je iets koopt bij één van onze acceptanten worden wij in sommige gevallen beloond voor onze bijdrage in het verkoopproces. Wanneer je twee (of meer) vergelijkbare resultaten hebt kan het zijn dat het resultaat dat meer commissie betaalt hoger in onze resultaten weergegeven wordt.