EGI-vergunning

Wat is een EGI-vergunning?

Daar bedoelen we mee dat onze cadeaukaarten 100% veilig zijn omdat het saldo gegarandeerd is. Dit komt omdat VVV Cadeaukaart een van de weinige cadeaukaarten zijn waarvan de uitgever wordt gezien als EGI (Elektronische GeId Instelling) en moet voldoen aan hetgeen daarover in WFT (Wet Financieel Toezicht) vastgelegd is.

Hierop wordt door De Nederlandse Bank en Autoriteit Financiële Markt toezicht uitgevoerd.

Saldogarantie voor de VVV Cadeaukaart

VVV Cards BV is een van de weinige uitgevers van cadeaukaarten die haar cadeaukaarten uitgeeft onder een EGI-vergunning. De letters "EGI" staan voor “Elektronisch Geld Instelling”. Het elektronisch geld dat verbonden is aan de VVV Cadeaukaart wordt uitgegeven onder de EGI-vergunning van Intersolve Payments.

Voorwaarden De Nederlandsche Bank

Eén van de voorwaarden die De Nederlandsche Bank c.q. de Wet op het financieel toezicht aan een EGI-vergunning stelt is, dat de geldswaarden die die bij verkoop van de cadeaukaarten worden ontvangen, 100% veiliggesteld dienen te worden in een separate derdengeldenstichting. Hiermee wordt gegarandeerd dat het saldo van de VVV Cadeaukaart altijd blijft behouden. Dus mocht VVV Cards B.V. (en/of Intersolve Payments.) failliet gaan, dan kan de houder het saldo van zijn VVV Cadeaukaart door de derdengeldenstichting uit laten keren.